Американське біблійне товариство зафіксувало зростання інтересу до Біблії

23 травня 2025 р.

У звіті Американського біблійного товариства (ABS) «Стан Біблії-2025» зафіксовано зростання кількості читачів Святого Письма. З 2021 року цей показник збільшився на 11 мільйонів. Цікаво, що головною рушійною силою зростання стали молоді чоловіки — категорія населенян, яка раніше вважалася найменш релігійною.

У 2025 році кількість «користувачів Біблії» в США зросла з 38% до 41%, що в абсолютних цифрах означає додавання 11 мільйонів людей. Найбільше зростання зафіксували саме серед чоловіків — на 21%, міленіалів — на 30%, та покоління X — на 14%.

Головний директор з інновацій ABS Джон Плейк під час презентації звіту на конвенції Асоціації євангельської преси визнав, що ці дані стали несподіванкою навіть для дослідників, адже зростання інтересу до Біблії охоплює категорії людей, котрі раніше соціологами вважалися релігійно віддаленими. «Це не можна ще назвати тенденцією, але це вже ознака суттєвих змін», — зазначив Плейк.

Окрім змін у статево-вікових групах, спостерігаються і позитивні тенденції в географії читачів Біблії. Зростання відбулося переважно у тих регіонах США, які традиційно вважалися секулярними і «постхристиянськими». У північно-східних штатах кількість користувачів Біблії зросла з 28% до 33%, у штатах західного узбережжя — до 18%. При цьому у штатах так званого «біблійного поясу» показники читання Біблії залишилися стабільними.

Всі ці тенденції чудово ілюструють дані з району затоки Сан-Франциско. Це місто вже багато десятиліть вважалося центром прогресистського і лівого мейнстриму. Однак, попри загальну нерелігійність старшого населення (лише 19% людей віком 60+ читають Біблію), молодь показали вищу залученість до читання Святого Писання, ніж в середньому по штату. 40% представників покоління Y та 37% покоління Z заявили, що читають Біблію. Це дещо перевищує національні показники (36%).

Зростання читацької активності підтверджують не лише соціологічні дослідження, а й продажі Біблії. Минулої осені видання Wall Street Journal зафіксувало зростання попиту на Біблії до 22%. Найчастіше покупцями були саме молоді люди, які купували Святе Письмо вперше. Ці тенденції вселяють надію на позитивні зрушення в секулярному західному світі. Молоді люди шукають ціннісні фундаменти і десятиліття популярності секуляризму не дали очікуваного задоволення від «свободи від релігії». При цьому зацікавленість молоді в Біблії не дорівнює зростання авторитету церкви як структури, але частіше є елементом особистих духовних пошуків.