На 2020 рік заплановано євангелізаційний тур всесвітньовідомого проповідника Франкліна Грема у восьми британських містах. Однак проблеми виникли з бронюванням місць проведення заходів. Таким чином, тур євангеліста може бути скасований через відмови надавати оренду для залів і арен, що спровоковано тиском ЛГБТ-спільноти.
В Шотландському кампусі подій (SEC) спочатку погодилися дати приміщення для євангелізації, а їх прес-секретар заявляв, що “бронювання на цю подію було опрацьовано так само, як і для будь-якого релігійного концерту такого характеру, і як бізнес ми залишаємось неупередженими до індивідуальних переконань як наших клієнтів, так і відвідувачів”.
Однак після підняття скандалу ЛГБТ-спільнотою в наглядовій раді організації ухвалили протилежне рішення. Лідер Ради Сьюзан Ейткен заявила, що SEC не може прийняти захід, бо це “не було б доречно”. Також вона додала: “Я вважаю, те, як він висловлює свої погляди, може, кардинально порушити встановлені обов’язки Ради щодо рівності”. Таким чином вона прямо заперечила право християн на свободу слова та свободу зібрань.
Франкліна Грема ліві критикують за послідовну позицію стосовно питання шлюбу та ідентичності. Він виступав проти “ЛГБТ-порядку денного”, заперечував “спектр гендерних ідентичностей” і часто нагадував, що шлюб має бути лише між чоловіком і жінкою.
Також на нього вилився просто шквал критики за підтримку Трампа на виборах та визнання гомосексуалізму гріхом. І тут варто зазначити, що заплановані євангелізаційні заходи жодним чином не є агітаційним, але власне євангелізацією, тобто донесенням Євангелія до людей.
Натомість ЛГБТ-спільнота називає євангелізацію “заходами ненависті”. Вони організували велику інформаційну кампанію цькування проповідника. В середовищі лівих активно підписували петиції про заборону євангелізаційних заходів та навіть заборону в’їзду Франкліна Грема у Великобританію.
Але найбільше здивувала позиція деяких релігійних діячів. Так, преподобний Брайан Керр, служитель Шотландської церкви у Ланарку навіть подав петицію про тиск на SEC з метою переосмислення образу Грема. За підтримки місцевих ЛГБТ-організацій та міжконфесійної мережі Глазго (!), він заявив, що погляди пана Грема “не є мейнстрімом” і не “вміщаються з поглядами багатьох християн в Шотландії”. В свою чергу, єписком Шеффілду додав: “Риторика пана Грема є послідовною та зайвий раз збурює людей; на мою думку, це загрожує соціальній згуртованості нашого міста”. Парадоксально, але чимало церковних діячів тут стали на бік ЛГБТ.
Це справді абсурдна ситуація: євангелізаційні заходи, що багато років збирають тисячі християн та людей, що шукають Бога, тепер визнаються як “суперечливі” та такі, що посягають на якусь рівність. Дана історія – демонстрація неминучої загрози з боку ліволібералів, які не цураються відверто диктаторських методів обмеження свободи слова християн.
Сьогодні вже не можна відкрито називати гріх гріхом. Ба більше, сьогодні не можна звіщати Добру Новину, якщо ваші погляди не збігаються з лівим мейнстрімом. Те, що зараз відбувається – це переслідування й таврування проповідників і пряме перешкоджання користуватися свободою слова та віросповідання.
Таким чином, навіть дипломатичне й обережне висловлення незгоди з лівими (особливо в релігійних питаннях, де консенсус мав би зберігатися тисячоліттями) призводить до бурхливої реакції. Та найбільше розчаровує позиція частини церковних діячів і ніби-то третіх сторін (включно з представниками влади), які повністю стають на бік лівих радикалів.
Держава, яка століттями відзначалася послідовною вірністю християнським цінностям, яка відправляла місіонерів у всі куточки світу, сьогодні не може забезпечити безпечного проведення євангелізаційних заходів і забезпечити дотримання прав християн на свободу зібрань.
Конфлікт довкола туру Франкліна Грема – це не перший тривожний дзвіночок, але яскравий і показовий. Дана ситуація демонструє утвердження негативних тенденцій на майбутнє. Чи думав хто колись, що доведеться піднімати питання базових проявів свободи віросповідання? Те, що роками видавалося як норма і природний стан речей (євангелізація на вулиці чи на стадіонах, поширення Біблії, використання християнської риторики в публічній сфері) вже за короткий проміжок часу може стати лише згадкою про минуле.