McDonald's відмовляється від корпоративної підтримки гендерної пропаганди

8 січня 2025 р.

McDonald's підхоплює тренд великих світових компаній та відмовляється від політики (DEI) – різноманітності, рівності та інклюзивності. У понеділок представники компанії оголосили, що McDonald's більше не ставитиме цілей щодо збільшення різноманітності серед працівників, у співпраці постачальниками, а також припинить участь у зовнішніх опитуваннях, які оцінюють «корпоративну різноманітність». При цьому в компанії заявили, що вони все ще прихильні до інклюзивності, проте очевидно, що тепер це не буде системною політикою і складовою корпоративної пропаганди.

Проблема впровадження політики DEI гостро стоїть в американському (і не тільки) суспільстві. Це напрацьований комплекс ідей та лівих наративів, які свого часу стали вважатися базовими для успішного бізнесу. Протягом минулого десятиліття світові компанії долучалися до трендової на той час підтримки меншин в контексті пропаганди гендерної ідеології. Вони ставали агентами впливу, які буквально поширювали ліві наративи, надаючи легітимність навіть найбільш божевільним ідеям (наприклад, підтримка каліцтва статевих органів для так званого гендерного переходу). 

За інерцією популярність цього продовжувалася в період пандемії та в наступні роки, проте нині спостерігаємо гальмування і перегляд цієї політики, яка приносить компаніям дедалі більше шкоди. Активне протистояння політиці DEI розпочалося ще в 2023 році.

Поштовхом до зміни тренду послужили бойкоти кількох американських компаній у 2023 році (Target і Bud Light), які втратили мільярди доларів внаслідок підтримки ЛГБТ. Торік ми спостерігали цілу хвилю відмов від такої політизації бізнесу. Вже скасували політику DEI такі компанії як Harley-Davidson, John Deere, Walmart, Jack Daniel's, Ford Motor Company, Boeing, Nissan Toyota.

 Цей список поповнив і McDonald's. Звичайно, це не означає, що завтра працівники компанії стануть закликати до захисту сімейних цінностей чи визначати сім’ю як союз чоловіка і жінки. Проте це вказує на розширення певного тренду, котрий став реакцією на радикальне засилля гендерної пропаганди.

Ті успіхи в протистоянні лівій пропаганді, які спостерігаємо нині, є результатом дедалі помітнішої втоми від політики DEi і так званого «вокізму» навіть у секулярному суспільстві. Також є певні об’єктивні передумови, включно зі зростанням популярності республіканців і правих загалом.

Передумовою ослаблення політичних маніпуляцій довкола меншин стало рішенням американського Верховного суду у справі «Students for Fair Admissions v. Harvard» на користь рівноправ’я. Це означало, що меншини не можуть користуватися додатковими правами лише через суспільне уявлення щодо їх маргіналізації чи утисків. Таким чином, комплекс передумов останніх років створив реальний шанс повернення компаній до більш прагматичної політики, відкидаючи суперечливі та неактуальні соціальні тренди попереднього десятиліття.