Сучасна християнська музика (CCM) стала жанром зі швидким зростанням і охопленням у світі. За останні п’ять років він зріс на 50% у США та на 60% у всьому світі. При цьому у Spotify зазначають, що жанр християнської музики лише за останній рік зріс на 30%.
Ці показники досить цікаві, особливо на тлі давньої тенденції до секуляризації. Чому так відбувається? The gospel coalition пояснює зростання популярності християнських пісень покращенням якості музики, глобалізацією та пошуком нових сенсів і надії в змісті пісень.
Християнська музика — це не лише гімни, які виконуються під час богослужіння. Сьогодні вона являє собою дуже широке різноманіття жанрів і звучань. Це те, що люди слухають у своїх навушниках чи вмикають у машині під час поїздок. Сучасна християнська музика складає чудову конкуренцію світським треках як за змістом, так і за формою. Поступово зникає сирість звучання і напрямків, натомість з’являється дедалі більше нових і нових виконавців, які конкуруючи, покращують якість музики.
Хоча Сполучені Штати залишаються найбільшим ринком для християнської музики, помітно зростає популярність цього жанру у різних куточках світу. Зокрема, значне споживання спостерігається у Бразилії, Мексиці, Південній Африці та на Філіппінах, що свідчить про дедалі більший вплив християнської музики за межами США. При цьому найбільш популярними залишаються переважно американські виконавці (Elevation Worship, Lauren Daigle, Phil Wickham, Hillsong Worship і Brandon Lake).
Молодь є основною аудиторією, яка створює попит. Як повідомляє Billboard, посилаючись на Luminate Insights, частка слухачів ССМ мілленіалів і молодших зросла до 45% у 2024 році, що на 6% більше, ніж в попередній рік. Це можна пояснити тим, що абсолютна більшість молодих людей регулярно слухають музику на популярних платформах (Apple Music, Amazon Music, Youtube, Spotify) і християнська молодь хоче слухати треки, які б відповідали їх світогляду й цінностям).
Окрім сервісів у смартфонах, зберігає популярність християнське радіо і тут також спостерігається значне зростання. Некомерційна організація під назвою Educational Media Foundation викупила низку радіостанцій в США, перетворила їх на християнські та стала другою за величиною мережею радіо. Щотижня їх музику слухають понад 18 мільйонів людей і після пандемії успіх лише зростає.
Популяризація християнської музики дуже важлива для «відвойовування» християнами культури та поширення відповідного світогляду. В цих піснях слухач знаходить радість, силу, надію та врешті решт євангельську Істину про Божу любов та шлях спасіння.