Кабінет міністрів заборонив рекламу азартних ігор

28 травня 2024 р.

Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль підписав постанову про заборону реклами азартних ігор в інтернеті. 17 травня Кабмін запровадив обмеження для такої реклами, а 21-го остаточно заборонив.

Підсумкова постанова означає заборону «розповсюдження реклами азартних ігор, реклами торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри, зокрема з використанням електронних комунікацій, символіки Збройних Сил, інших військових формувань».

Після легалізації грального бізнесу реклама азартних ігор заповнила наші міста та значну частку всіх рекламних майданчиків. Гральний бізнес охопив значну частину населення, а нав’язливість його реклами перейшла всі межі. Проблема лудоманії поширилася на військовослужбовців, що негативно вплинуло на їх сім’ї та боєздатність армії

За даними НБУ, українці витрачали в онлайн-казино, на ставках та у фізичних ігрових закладах 12-15 млрд грн на місяць, тобто приблизно 144-180 млрд грн на рік. При цьому за 2023 рік до державного бюджету надійшло всього лише 10,4 млрд грн податків від грального бізнесу.

29 березня військовослужбовець 59 бригади Павло Петриченко подав петицію до Президента України з поясненням катастрофічного впливу онлайн-казино на суспільство (особливо військових). Власне нова постанова Кабміну частково є відповіддю на цю петицію та запит суспільства боротися з лудоманією.

Окрім заборони реклами влада вносить низку обмежень у сам процес функціонування онлайн-казино. Важливим нововведенням стане ліміт коштів, які гравець бажає витратити на азартну гру протягом певного часу (доби, тижня, місяця) та до моменту прийняття ставки. Ще організатори повинні запровадити обов'язкові перерви у грі для кожного гравця, який отримає чітко обмежений час на гру протягом доби та протягом тижня.

Хоча влада намагається обмежити негативний вплив азартних ігор, однак 4 роки їх легальності вже принесли свої результати. До цієї «розваги» долучилися тисячі людей, які раніше не шукали оманливих виграшів, коли гральний бізнес був поза законом. Військовослужбовці грають в азартні ігри не через фінансову скруту та бажання заробити, але для отримання задоволення і яскравих емоцій. Таким чином формується психологічна залежність. Реклама і залучення широких верств населення до цієї «розваги» перетворили цю проблему на загальнонаціональну.

Запровадження обмежень для грального бізнесу та заборона реклами може бути недостатньою. Для компенсації шкідливих наслідків неконтрольованої діяльності онлайн-казино необхідні інформаційні кампанії і роз’ясненням для населення реальності фінансових втрат і хибності пошуку задоволення в таких іграх.