Улистопаді минулого року журналістка й політик Аяан Гірсі Алі покинула атеїзм і навернулася в християнство. Вона має чималий досвід взаємодії з ісламським світом та вчергове закликає західний світ боротися проти ісламізації Європи.
19 лютого Аяан Гірсі Алі опублікувала на UnHerd статтю з аналітикою нинішнього становища європейського та зокрема британського політикуму в контексті невпинної ісламізації. Вона наголошує на саморуйнівній піддатливості західної секулярної культури перед натиском радикального ісламу: «Коли незахищена, пластична, релятивістська культура зустрічається з культурою, яка закріплена, впевнена та зміцнена спільними доктринами, зазвичай саме перша змінюється відповідно до другої».
Коли Аяан Гірсі Алі ще будувала політичну кар’єру в Нідерландах, її антиісламістські погляди у правоцентристській партії вважалися надто радикальними. Пересічні європейські політики частіше ставлять цілі на коротку перспективу перемогти на наступних виборах і не турбуються про свій народ і країну в перспективі кількох десятиліть. Саме тому поступову ісламізацію вони оцінюють з точки зору електоральної привабливості, тобто майбутнє включення мігрантів
Спроба отримати голоси мусульман у Європі спричиняє розмивання тих європейських цінностей демократії і прав людини, про які так часто чуємо з трибун інституцій ЄС. Наприклад, у Великій Британії політики вже закликають до безумовного припинення вогню в Газі або радують своїх потенційних мусульманських виборців іншими сумнівними заявами. Ця стратегія не відповідає інтересам ані британців, ані європейців загалом.
Аяан Гірсі Алі у своїй статті звертає увагу на невиправдане мовчання щодо загроз швидкого зростання кількості мусульман в Європі. Вона пише про недоброчесних науковців, які у своїх дослідженнях свідомо применшують чи відмовлялися визнавати зростання хвилі ісламізації. Це матиме глобальні інституційні зміни, адже окрім гігантських мечетей та відкриття медресе, при ісламських центрах вже діють неформальні шаріатські суди, які створюють цілі мережі паралельного судочинства у світських державах.
Ісламська загроза для Західного світу — це не лише про теракти і залежність мігрантів від соціальних виплат. Процес перманентного заміщення населення небезпечний, переш за все, в релігійному та культурному плані, адже секуляризм в Європи робить її слабкою перед екзистенційними загрозами. Щороку новими виборцями у Німеччині, Великій Британії, Франції, Швеції стають люди, які готові вийти на протести, захищаючи тероризм або мовчати, коли знають про планування теракту. Вони значно частіше об’єднані релігійною ідеєю, ніж християни (особливо адепти ліберального християнства). Ця світоглядна та ідейна основа і буде визначати, яким буде Західний світ і його місце в наступні десятиліття.