Радник Конгрегації Доктрини Віри Католицької церкви архиєпископ Чарльз Шиклюна в інтерв’ю «The Times of Malta» озвучив низку суперечливих тез щодо процесів в Католицькій Церкві. Він виступив на підтримку суперечливого документу «Fiducia supplicans» про благословіння одностатевих пар. Разом з цим він підтвердив, що це не означає схвалення всього, що роблять геї, і церковне благословіння не дорівнює таїнству шлюбу.
«Шлюб укладається між чоловіком і жінкою… Але це не означає, що немає інших любовних стосунків, які також заслуговують на Боже благословення, і я захоплююся й благословляю ці пари за їхні зусилля по-справжньому любити одне одного», — заявив він. Далі архієпископ перейшов до роздумів про любов: «Там, де є любов між двома людьми, існує найвищий можливий ідеал. Іноді у нас виникають проблеми зі словом «любов». Це не обов’язково має бути подружня любов. Справжнє кохання може існувати між двома друзями».
Відверта софістика архієпископа може спантеличити читача. Проблема таких маніпуляцій у тому, що він говорить про гомосексуальні стосунки, ніби це просто душевні зв’язки. Протягом всієї історії абсолютно нормальними були дружні стосунки між представниками однієї статі і ніхто не трактував дружбу, душевну прив’язаність чи вірність як щось непристойне та аморальне. Проблема благословінь одностатевих пар полягає не в тому, що це просто близькі люди однієї статі, але люди, які мають неприродні аморальні статеві зносини.
Чарльз Шиклюна окрім питання одностатевих стосунків висловився про можливого наступника Папи Римського. Він публічно підтримав кардинала Маріо Греча з Мальти. Греч відомий зміною позицій до гомосексуалізму. Якщо у 2008 році він заявляв: «Той, хто не приймає вчення Христа, повинен бути чесним із самим собою та відлучити себе від церкви», то з 2014-го розкрив себе як досить ліберального священнослужителя. Сьогодні він працює в напрямку інтеграції ЛГБТ-католиків у церковне життя.
Чарльз Шиклюна і Маріо Греч — впливові особи всередині Католицької Церкви. Вони належать до крила духівництва, яке бажає змін, однак ці зміни можуть бути не завжди на користь. Сьогодні як Католицька, так і інші церкви стоять перед викликом потреби вірного трактування моральних засад Біблії та меж допустимого в тому, що стосується етики і вірності Писанню в умовах бурхливих соціальних змін.