В період пандемії зростає частка п’ятидесятників у Латинській Америці

12 січня 2022 р. \ оновлено 22 лютого

В Латинській Америці зростає частка євангельських християн і їх представництво в загальній релігійній картині регіону стає дедалі сильнішим. Хоча в період пандемії чимало церков були порожніми, але самоізоляція дала нові можливості для євангелізації. Великий бум протестантизму в Латинській Америці пов’язаний з активністю християн соцмережах та пошуком правди й надії в часи кризи, а також з успішною душпастирською роботою євангельських християн.

За даними The Wall Street Journal, який посилається на результати опитування Latinobarómetro, вже багато років простежується зростання п’ятидесятницького руху в Чилі, Уругваї, по всій Центральній Америці та в Бразилії. В останній традиційно католицькій країні на тлі пандемії можна побачити суттєве зменшення католицького приходу, але в євангельських церквах не лише зберігається чисельність зібрань, але спостерігається значний приріст.

Тенденція зростання протестантського населення збігається з постійним зниженням кількості католиків, які ходять до церкви. Ці показники можуть свідчити про нові духовні пошуки християн які з цієї чи іншої причини мають розчарування католицькій церкві.

Ще одним фактором навернення є активна соціальна робота п’ятидесятницьких церков. Насамперед мова йде про допомогу бідним, боротьбу з поширенням наркотиків, створення реабілітаційних центрів та надання допомоги людям, які хочуть отримати свободу від залежностей або покінчити з незаконною діяльністю. На відміну від теології визволення п’ятдесятникам вдалося створити власні мережі благодійної допомоги, не вдаючись до марксизму.

З одного боку, втрата позицій Католицької Церкви не є позитивною новиною, однак на тлі тренду секуляризації конфесійне заміщення може бути оптимальною альтернативою. Зростання чисельності протестантів (зокрема новонавернених) може стати фактором зростання впливу християнства в регіоні. П’ятидесятники є досить консервативною течією та націлені на соціальну активність і сильну інтеграцію теології в щоденне життя. Якщо тенденція успішної євангелізації продовжиться, то це може позитивно вплинути як на соціальні, так і на політичні процеси.

Зростання частки євангельських християн вже має свої наслідки. Чимало переселенців з Латинської Америки в Європу принесли свої релігійні традиції. В Іспанії завдяки цьому спостерігається зростання частки п’ятидесятників, що може дати новий поштовх християнському життю. Це однозначно позитивна тенденція, адже Іспанія є однією з найбільш відступницьких країн, про що свідчить як падіння кількості практикуючих католиків, так і популярність радикальних лівих ідей (включсно з проблемами доступності евтаназії и диктатом гендерної ідеології).