Наприкінці січня опубліковано результати мексиканського перепису населення, які показали послідовне зростання частки євангельських християн. Лише за останнє десятиліття їх кількість зросла з 7,5% до 11,2 % і збільшення очікується в наступні роки також.
За останні 50 років в Латинській Америці спостерігаються суттєві зміни в релігійному складі населення. На відміну від європейських держав, де зростає частка агностиків та атеїстів, латиноамериканське населення демонструє тенденцію до навернення в протестантську віру.
Суттєве зростання частки євангельських християн (переважно п’ятидесятників) спостерігається в багатьох країнах Латинської Америки. Одним з найяскравіших прикладів є Бразилія. З 2019 року країною керує п’ятидесятник Жаїр Болсонару, а вибори 2020 року лише підтвердили загальну тенденцію (частка кандидатів-євангелістів зросла на 34%).
Причини зростання популярності протестантизму різні, але можна виділити кілька загальних тенденцій. По-перше, це активна місіонерська діяльність у сільській місцевості та охоплення євангелізаційними заходами корінне населення (представників так званих традиційних американських вірувань). По-друге, північноамериканський вплив. Тут це двосторонній процес: з одного боку, зацікавленість регіоном місіонерами із США, з іншого – заробітчани, які посезонно працюють в Сполучених Штатах, навертаються там у євангельську віру і потім навертають свої родини. В тій самій Мексиці найшвидше зростають протестантські спільноти на Півночі країни (в деяких штатах частка сягає 35%), де дуже багато людей працюють в США.
Місіонерське розширення протестантизму в Латинській Америці по-різному вплинуло на Римо-Католицьку Церкву. Одним із наслідків динамічної присутності альтернативної конфесії був вихід номінальних католиків до лав протестантських церков.
Хоча кожна країна має свої особливості міжконфесійного спілкування, але можна простежити деякі загальні позитивні тенденції. Найперше, католики й протестанти демонструють солідарність у громадсько-політичному житті. Вони готові спільно протистояти антихристиянським групам, що лобіюють аборти сексуальну освіту та поширюють інші ліволіберальні ідеї. В Мексиці, Бразилії, Аргентині християни різних конфесій спільно долучалися до про-лайф руху і різних заходів щодо захисту сім’ї. В деяких країнах (як-от Гондурас) участь християн була вирішальною в ході дискусій щодо абортів.
За останні роки спостерігається зростання кількості євангельських християн у тих державах, де традиційно домінувала інша релігія чи конфесія. Сьогодні це не лише Латинська Америка, але й Близький Схід, Індія та Китай. Через активну місіонерську діяльність у селах і невеликих населених пунктах досить складно вираховувати точну кількість євангельських християн, однак переписи населення (як у Мексиці) можуть показати цю тенденцію.