Слово «Бог» чоловічого чи жіночого роду? Для більшості християн відповідь на це питання очевидна. Але не для Католицької молодіжної організації Німеччини, в якій ухвалили рішення замість слова «Gott» (Бог), вживати «Gott*», підкреслюючи тим самим можливість сприймати Бога в ґендерно-нейтральному статусі.
В основі цієї ініціативи лежить бажання оновити образ Бога і зробити Його ближчим для сучасної молоді. Молодіжна організація хоче «покінчити з ідеєю старого, сивого та караючого Бога та звільнити місце для різноманітності Бога». Така віроломність молодіжних лідерів церкви очікувано викликала шквал критики з боку більш традиційних католиків. Для консервативних християн різних конфесій саме лише припущення про Бога як жіночий образ (чи представлений якимось із широкого переліку ґендерів) є єретичним, однак ліберальні християни, зазвичай, не бачать загрози в подібних ініціативах.
Паралельно із рішенням урізноманітнити Бога, Католицька молодіжна організація розпочала інформаційну кампанію під лозунгом #whoisgodtoday (Ким є Бог сьогодні). Дійсно, а Ким Його бачать так звані «прогресивні» християни?
Цей інформаційний привід викрив серйозну світоглядну проблему конкретної релігійної молодіжної спільноти, проте подібних прикладів вистачає. Нерідко можна помітити, як деякі релігійні організації, намагаючись орієнтувати своє служіння на молодь, стають на шлях загравання із світом і вдаються до дуже небезпечних єресей.
Ми вже звикли до сучасних маніпуляцій довкола біблійних текстів про любов, прийняття, прощення (ліберальне трактування цих понять часто зводиться до толерування гріхів та віри в прощення без зміни способу життя). Сьогодні дедалі рідше в публічному просто лунають заклики до каяття, визначення популярних речей неприйнятними для християн тощо. А тепер стаємо свідками буквального переписування образу Бога та Його якостей під конкретні ідеологічні запити зовсім не християнської молоді.
Піднімати дискусію «статі» Бога — справа невдячна і вкрай сумнівна. Однак все ж варто зазначити, що в Святому Писанні Бог представлений як духовна особистість; Він є над фізичним розумінням статі. Однак Бог представлений все ж у чоловічому образі, про що свідчить Його іпостась Отця, Сина і Духа Святого із використанням чоловічих займенників.
Не дуже принципові християни можуть заперечити це, мовляв питання «статі» Бога ніяк не впливає на Його любов до нас і прощення, яке отримують християни через жертву Ісуса. Звичайно, Його любов абсолютна, а принцип прощення через жертву Христа є основою нашої віри. Однак переписування образу Бога несе загрозу формування хибних уявлень про базові теологічні принципи, а також сприяє поширенню легковажності молодих людей щодо питання святості, тобто відділення християнського вчення від філософії цього світу.
В наділенні Бога безґендерними характеристиками якраз і простежується спроба прив’язати ґендерну ідеологію до християнства. Ідея про рівність чоловіків, жінок і так званих «небінарних осіб» зайшла надто далеко, стала мейнстрімною, а її адепти намагаються поширити цей принцип буквально на все, включно з Богом. Саме тому християни мають чітко усвідомити, що небезпека криється не лише в усуненні церкви з публічного простору чи фізичних нападах на святині, але і в проникненні ворожих ідей в саму церкву та деформації теології.