Частина друга

Богословське вчення Жана Кальвіна Про участь у суспільних справах

КЛЮЧОВІ
ПРИНЦИПИ ВЧЕННЯ

Правитель – гріховна людина,
спокушувана владою

Тому християнським обов’язком є обмеження світської влади задля попередження тиранії та спасіння душі правителя. Це є основою республіканської форми державного правління, розвитку демократії і громадянського суспільства

Відмова від середньовічного
чернечого ставлення до суспільства

Тепер віручий, шукаючи Бога, не відсторонювався від світу в монастир, а навпаки, мав активно взаємодіяти з ним для поширення християнських цінностей та реформування культури

Заохочення християн
бути активними у світських справах

та служити через них Господу. Це сформувало особливий соціальний світогляд, притаманний кальвінізму. Він знайшов практичне вираження через ініціативність, самоорганізованість, жертовність у служінні громаді

Діалектика відносин
між вірою та світом

Зовнішня активність і залучення до світських справ мають супроводжуватися внутрішнім відстороненням від секулярного

Становище людини у світі значною
мірою залежить від її власних зусиль

Так само політичні, економічні, соціальні структури не є статичними і навіки освяченими, а можуть видозмінюватися пасіонаріями

Поняття про
свободу совісті

розвинулося в концепцію прав людини, яке аргументувалося і захищалося кальвіністами з богословських позицій

ВИРАЖЕННЯ КАЛЬВІНІСТСЬКОЇ СОЦІАЛЬНОЇ І ПОЛІТИЧНОЇ ПОЗИЦІЇ В РІЗНИХ ПРОТЕСТАНТСЬКИХ ТЕЧІЯХ:

(натискай, щоб дізнатись більше)